ÖZEL YETENEKLE İLGİLİ TEZLER
Ulusal Tez Merkezi (tez.yok.gov.tr) veri tabanından lisans üstü tezler üzerinden, özel yetenek ve üstün yetenek anahtar kelimelerini kullanarak yaptığımız taramalar sonucunda özel yetenekle ilgili olduğunu değerlendirdiğimiz ve ulaşabildiğimiz çalışmalar, ilgilenenlere bilgi vermek amacıyla aşağıda paylaşılmaktadır. Ulaşamadığımız ve listemizde yer almayan, özel yetenekle ilgili olduğunu değerlendirdiğiniz tezler olursa samsunbilsem55@gmail.com adresimize bilgi verdiğinizde ilgili çalışmayı listemize ekleyebiliriz.
Ödülün Yaratıcılığa Etkisi: Özel Yetenekliler Eğitiminde Teknoloji ve Tasarım Dersi Örneği
Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Özel Yetenekliler Eğitim Politikasının BİLSEM Müdürleri ve İlgili Öğretim Üyelerinin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Üstün Yetenekliler Eğitimine İlişkin Öz Yeterlik Düzeyleri ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimine Yönelik Algı ve Bilgisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Müfredat Modeli Kullanılarak Zenginleştirilen ve Hızlandırılan 'Madde ve Doğası' Konu Alanı ile İlgili Öğrenci Görüşleri: Bursa PÜYED Örneği
Üstün Yeteneklilerin İyi Oluşunda Bilgelik, Değerler ve Benlik Kavramının Rolü
Yönetim Bilimi Açısından Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Aile Ortamının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi: Sinop BİLSEM Örneği
Üstün Yeteneklilere Yönelik Geliştirilen Karakter Eğitimi Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Matematik Öğretmenlerinin Üstün Yetenekliler Eğitimine İlişkin Tutum ve Öz Yeterliklerinin İncelenmesi
Farklılaştırılmış Bilgisayar Destekli Matematik Etkinliklerinin Üstün Yeteneklilerin Bilgi İşlemsel Düşünme Özyeterlikleri ve Matematiğe Yönelik Tutumlarına Etkisi
Üstün Yeteneklilerde Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Düzeyleri ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Psikolojik Danışma ve Rehberlik İhtiyaçları, Psikolojik Danışma Yaşantıları ve Rehber Öğretmenlerin Üstün Yeteneklilerle İlgili Yeterlik Düzeyleri
Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Değerlendirmeleri Öğrenci Formunun (ÜYEP-DÖF) Revize Edilmesi ve Psikometrik Özelliklerinin Araştırılması
2005-2014 Yılları Arasında Üstün Yeteneklilerin Matematik Eğitimi Üzerine Yapılan Çalışmalar
Türkiye'de Üstün Yetenekliler ve Üstün Zekâlılar Alanında Yapılmış Akademik Çalışmaların Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi
Üstün Yeteneklilerin Psikolojik Belirtileri, Stres Kaynakları ve Stres Karşısındaki Tepkileri
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Üstün Yeteneklilik ve Üstün Yeteneklilerin Eğitimi ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
Üstün Yeteneklilerin Eğitimine Yönelik Görüş ve Politikaların İncelenmesi
Üstün Yetenekliler Eğitim Programlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri (BİLSEM Örneği)
Türkiye'de Üstün Yetenekliler Eğitimi Tarihi Süreci
Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Bir Model Olan Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEMLER) Üzerine Bir Araştırma
İlköğretim Düzeyindeki Öğrencilerde ve Üstün Yeteneklilerde Kavram Gelişimi: Buharlaşma, Yoğunlaşma ve Kaynama Kavramları